Project Menselijk Lichaam groep 7/8

maandag 4 oktober 2021

Groep 7/8 heeft het eerste project van het jaar achter de rug. In de klas besteden we voor WO aandacht aan Geschiedenis, Aardrijkskunde en Natuur.
Deze keer was Natuur aan de beurt. 1 van de 3 vakken doen we altijd in projectvorm. Buiten het feit dat kinderen enthousiast zijn tijdens het project is het enorm leerzaam. De leren beter samenwerken,
overleggen, een plan maken en kunnen hun creativiteit kwijt.
De kinderen hebben een muurposter gemaakt over het menselijk lichaam en voeding. Het boek, het internet en klokhuis is gebruikt als bron.
De eerste keer is er bewust voor gekozen om groep 8 te koppelen aan groep 7, zodat ze geholpen konden worden als dat nodig was.
Hieronder tref je een verhaal van leerlingen icm foto’s van het eindresultaat.
Project menselijk lichaam: Geschreven door Tara Leigh en Elin
In groep 7/8 zijn we bezig met een project van natuur en techniek. Het project gaat over het menselijk lichaam.
Bij dit project hoeven we de opdrachten uit het werkboek niet te maken maar bepalen wij zelf wat er op de poster komt te staan.
We doen het in twee of drietallen en mogen de poster vullen met informatie, plaatjes en tekeningen. We leren veel over koolhydraten, eiwitten en
vetten in voeding. We hebben ook geleerd over de bloedsomloop, spijsvertering, zintuigen, de slokdarm, dikke/dunne darm en de maag.
De poster delen we zelf in de plaatjes printen wij zelf uit. We leren ook over de schijf van 5 en dat je eigenlijk heel lang moet kauwen voordat je
het eten doorslikt.