Klas op de plank

donderdag 21 december 2023

Dames en heren, hooggeëerd publiek. Stilte in het circus, even geen muziek. Wij gaan beginnen, fijn dat u er bent. De leerlingen hadden erg uitgekeken naar dit moment!Wat fijn om zoveel publiek te mogen ontvangen tijdens het optreden van groep 1/2. De speelzaal was omgetoverd tot een circustent. Twee circusdirecteuren kondigden verschillende acts aan. Zo konden we genieten van een paardentrainer met zijn witte paarden, van vijf grappige clowns, van acrobaten, goochelaars, prachtige danseressen en een leeuwentemmer met zijn leeuwen. Hopelijk vonden jullie het een leuke circusvoorstelling. De leerlingen hebben er zelf in ieder geval erg van genoten!!

Naast al het oefenen voor de klas op de plank, hebben ook genoeg tijd gehad om nieuwe dingen te leren. Zo zijn we onder andere bezig geweest met verschillende vormen. De leerlingen moesten 2D als een cirkel, vierkant, rechthoek, driehoek herkennen en benoemen. Maar ook een ovaal en een ruit kwamen aan bod. Met de leerlingen van groep 2 werd er zelfs al naar 3D vormen gekeken. Zo leerden zij hoe een kubus, driezijdig prisma, cilinder en een balk eruit zien. Vervolgens konden zij deze vormen zelf benoemen en herkennen in de klas!

Ook de laatste twee weken voor de kerstvakantie gaan wij niet stilzitten. In het thema Kerst zullen de leerlingen verschillende dingen leren. Zo worden de letters b-oo-m aangeboden, zullen de leerlingen oefenen met het splitsen en samenvoegen van verschillende aantallen en wordt de fijne motoriek op de proef gesteld door een borduurwerkje. Daarnaast kijken de leerlingen nu al uit naar het kerstdiner!