Letterfeest!

woensdag 2 februari 2022

Wij vierden deze week het letterfeest, omdat de kinderen in groep 3 nu alle letters kennen. Vanaf kern 7 ligt het accent op verschillende woordtypen. Om te vieren dat groep 3 de letters kent hebben we vier verschillende spellen gedaan. Groep 4 was vooral de quizmaster, maar heeft ook leuk mee kunnen doen! We speelden: Ren je rot! De quizmaster moest een letter roepen en de kinderen renden zo snel ze konden naar de goede letter.

We speelden: Lettersoep! De kinderen mochten op het Digibord lettersoep spelen. Op de lepel lag een letter en zij moesten het vinden in de soep.

We speelden: Van letter naar woord! De quizmaster noemde een letter en de ander moest er een woord mee verzinnen en opschrijven op het letterbord. Ze moesten zo veel mogelijk woorden verzinnen binnen de tijd. Er was zelfs een groepje met wel 25 woorden. De laatste activiteit was het kleuren van een letterfeest kleurplaat. Bij elke activiteit konden ze een letter verdienen. Uiteindelijk wisten de kinderen al snel wat het woord was; FEEST.

Om deze gezellige middag af te sluiten, kregen de kinderen een lettercertificaat en een vulpen!

Wat ben ik trots op onze groep 3 en dat zijn ze zelf ook!