Nieuws van kinderopvang Bloom

maandag 29 maart 2021

We zijn ondertussen bezig met het thema Lente. We hebben natuurlijk zoals bij ieder thema mooie werkjes gemaakt . De groep is al helemaal in de Lente sfeer! In de kring hebben we het over welke dieren er worden geboren en we benoemen hoe ze heten. We oefenen ook een nieuw liedje “er liggen bolletjes in de grond” de kinderen kennen hem steeds beter en kunnen het liedje  al aardig goed meezingen.

In de kring hebben we het ook over woorden die bij het thema horen zoals: koe (kalfje), tulp, schaap (lammetje), narcis, varken (biggetje), zaadjes, kip (kuikentje), bloemen, vlinder en rups.

Bijna alle kinderen hebben al een klein bakje met zaadjes mogen planten. Iedere dag geven we ze een beetje water, en kijken we hoe snel de plantjes gaan groeien. Als de plantjes groot genoeg zijn mogen de kinderen deze mee naar huis nemen.

In de week van Pasen gaan wij zoals ieder jaar paaseitjes zoeken. De kinderen hebben zelf een mandje geknutseld en mogen buiten de eitjes gaan zoeken. Deze gaan natuurlijk mee naar huis om lekker op te smikkelen!