De Grote Rekendag

donderdag 6 april 2023

Op woensdag 29 maart was De Grote Rekendag 2023 in het thema afval. In de ochtend kwamen de juffen en meesters in zelfgemaakte ‘afvalkleding’ het plein op. Wat een gek gezicht was dat! Ook stonden er verschillende vuilniszakken op het plein. De leerlingen namen de vuilniszakken mee de school in en De Grote Rekendag kon beginnen. In de vuilniszakken vonden de leerlingen dopjes, kralen, wc-rollen, lapjes stof, lege flessen en nog veel meer. Met deze materialen waren verschillende rekenactiviteiten bedacht. Zo ging groep 1/2 aan de slag met tellen, ordenen, sorteren, wegen, in verhouding werken en het maken van reeksen en patronen. Groep 3/4 ging aan de slag met het maken van een kubus en werkten met vormen zoals cilinders en kegels. Ook waren zij bezig met optellen en aftrekken in diverse situaties. Groep 5/6 hield zich bezig met rekenonderwerpen als volume en inhoud, afmetingen, omtrek en oppervlakten en rekenen in verhouding. In groep 7/8 waren de leerlingen actief bezig met het verzamelen van data en het verwerken hiervan in tabellen en grafieken. Het was een geslaagde Rekendag dat werd afgesloten met een tentoonstelling in de school. Zo konden de leerlingen hun gemaakte rekenwerk trots laten zien aan ouders, verzorgers, opa’s, oma’s en/of andere belangstellenden. Bedankt voor jullie betrokkenheid!