Even opnieuw voorstellen: Vera van Otterloo

woensdag 5 september 2018

Afgelopen schooljaar heb ik met ontzettend veel plezier mijn afstudeerstage gelopen in groep 1/2. Deze is goed afgesloten en het was tijd voor een volgende stap. Ik had het zo erg naar mijn zin, dat ik eigenlijk geen afscheid wilde en kon nemen van de Bundel. Gelukkig was er een manier voor mij om te blijven. Naast het afstuderen, kan ik komend schooljaar aan het werk als onderwijsassistente op de Bundel.

Ondertussen zijn we al bijna twee weken onderweg in het nieuwe schooljaar. Ik heb samen met de groepsleerkrachten een planning gemaakt.  Mijn voornaamste werkzaamheden zullen het begeleiden van de nieuwkomers en het ondersteunen in groep 3/4 zijn. Tijdens de middagen zal ik ook met leerlingen uit de bovenbouw aan de slag gaan. Er zijn veel bekende gezichten en het voelt vertrouwd, ik geniet van de veelzijdigheid van mijn nieuwe functie.

Ik begeleid kleine groepjes kinderen op gebied van taal (o.a. woordenschat), lezen en rekenen. De maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn mijn werkdagen. Ik heb een eigen lokaal, waar ik in alle rust met de leerlingen die dit nodig hebben kan werken. Dit is het oude lokaal van groep 5/6, naast de BSO gelegen. Ik vind het een mooie uitdaging om de leerlingen te laten groeien en succeservaringen op te laten doen. Door persoonlijke aandacht en goed uitgewerkte activiteiten, verwacht ik dat dit helemaal goed gaat komen. Mochten jullie vragen hebben over mijn werkzaamheden binnen de school, loop gerust eens binnen.

Vriendelijke groeten, Vera van Otterloo