Kinderboekenweek start vandaag!

woensdag 26 september 2018

Vandaag, woensdag 3 oktober, start de Kinderboekenweek. Dit jaar is het thema: Kom Erbij! Dit thema sluit mooi aan bij de Gouden Weken. Elke klas besteed deze week extra tijd aan lezen, boeken, vriendschap en samenwerken.
Natuurlijk hebben we ook schoolbreed een aantal activiteiten op het programma staan:
Woensdag 3 oktober a.s. starten we gezamenlijk de Kinderboekenweek. In de klassen wordt geoefend met het lied van Kinderen voor Kinderen. Alle kinderen mogen woensdag verkleed op school komen. Aangezien het thema onder andere vriendschap inhoudt zouden we het leuk vinden als de kinderen verkleed komen als bekende vriend. Denk bijvoorbeeld aan Jip en Janneke, Buurman en Buurman, Bassie en Adriaan, Mickey en Minnie Mouse.

Vrijdag 5 oktober a.s. gaan we groepsdoorbrekend gezelschapsspelletjes spelen met alle kinderen.

Dinsdag 9 oktober a.s. gaan alle leerkrachten een half uur voorlezen in een andere groep.
Woensdag 10 oktober a.s.staat de eerste spelletjesochtend op het programma. Deze dag is het ook Open Dag. Van 11:30 uur tot 12:30 uur nodigen we alle ouders, opa’s en oma’s, buren, ooms en tantes uit om gezelschapspelletjes te komen spelen met alle kinderen.
Donderdag 11 oktober a.s. sluiten we de Kinderboekenweek af met een boekenruilbeurs! Alle kinderen mogen, op woensdag 10 oktober a.s., een boek of meerdere boeken van thuis meenemen die ze niet meer lezen. Deze boeken leveren ze in bij de leerkracht. Daarvoor krijgen ze een waardebon of waardebonnen terug. Donderdag 11 oktober a.s. kunnen zij van 15:00 uur tot 15:30 uur een nieuw boek uitzoeken in het speellokaal door hun waardebon in te leveren. Uiteraard bent u als ouder ook welkom!
De gemaakte werkjes zullen dan ook tentoongesteld worden.
We gaan er, met elkaar, een gezellige Kinderboekenweek van maken!