Nationale voorleesdagen 2023

donderdag 15 december 2022

Woensdag 25 januari starten de Nationale Voorleesdagen. Ook bij ons op school gaan we hier natuurlijk weer aandacht aan besteden.
Ieder kind wordt blij van voorlezen. Het belang van dagelijks voorlezen aan kinderen is inmiddels bij ons allemaal bekend. Naast het bevorderen van leesplezier, helpt het bij de ontwikkeling van taalgevoel en uitbreiding van de woordenschat. Door veel voor te lezen wek je interesse in geschreven taal en bereid je je kind voor op het toekomstige leren lezen. Dat vertaalt zich uiteindelijk in betere leerprestaties op school.

Op woensdag 25 januari hebben wij een bijzondere voorleesgast!
Onze burgemeester, Ton Heerts, zal als voorleesgast het prentenboek van het jaar 2023 voorlezen in groep 1/2.

Meer informatie over de nationale voorleesdagen is te vinden op www.nationalevoorleesdagen.nl.