Nieuws uit de kleutergroep

maandag 28 maart 2022

Het zal jullie vast niet verrassen, maar vorige week maandag zijn wij gestart met het thema Lente. Tijdens dit thema zullen wij extra aandacht besteden aan het onderwerp: geld. Hierbij gaat het vooral om het uitspelen van (juiste) geldhandelingen. De huishoeken in beide klassen zijn omgetoverd tot een bloemenwinkel waarin elk bloemetje zijn eigen prijskaartje heeft gekregen. De klanten vertellen de bloemist welk bloemetje zij graag willen kopen en vragen naar de prijs. Vervolgens betalen zij met muntgeld en controleert de bloemist of het juiste bedrag is betaald. Wanneer alles klopt mag de klant het bloemetje een plekje geven in de klas. Misschien is het een leuk idee om tijdens het boodschappen doen de kinderen te laten afrekenen met contant geld? Zo stimuleren we samen het rekenen met geld én het leren omgaan met geld.