Nieuws uit de kleutergroep

donderdag 1 september 2022

Dit zijn mijn ogen en dit zijn mijn oren,De één om mee te kijken, de ander om te horen.Dit is mijn neus en dit is mijn haar,En als ik er doorheen wrijf zit het vaak heel raar.Dit is mijn knie en dit is mijn voet,Hier kan ik goed mee rennen en springen als het moet.Dit is mijn handje en dit is mijn arm,Als ik hiermee ga zwaaien krijg ik het heel snel warm.Dit is mijn buikje, dat schudt als ik hik,Dit is mijn lijfje, ja dit ben ik.

Dit versje zegt alles over ons huidige thema: ‘mijn lichaam’. Wij gaan dieper in op ons skelet en onze lichaamsdelen. Zo leren wij wat o.a. een oorschelp, iris en middenvoetsbeentjes zijn. Ook de Engelse lessen sluiten aan bij dit thema. Verder gaan wij voorwerpen meten met onze handen en voeten en leren de letters ‘i’ en ‘k’ van het woordje ‘ik’. Verder leren we goed naar elkaar te kijken en ontdekken wij dat iedereen verschillend is. En deze verschillen mogen er zijn. Tijdens de eerste schoolweken besteden wij bijzonder veel aandacht aan de groepsvorming en het respecteren van elkaar. Ook de klassenregels worden samen met de leerlingen opgesteld. Een goed begin is namelijk het halve werk!