Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 12 januari 2023

De komende vier weken gaan wij werken in het thema beroepen, waarin we weer veel nieuwe dingen zullen leren. Want wat is nou eigenlijk een stewardess of een ober? De letters k-o-k zullen aan bod komen en we leren rijmwoorden als sok, hok en bok. Ook zullen de leerlingen dubbelwoordjes leren maken, zoals fietsband, dakpan en nagelschaar. Verder zal de komende periode de focus liggen op het onderdeel geldbesef. De huishoek in groep 1/2A zal een restaurant worden, waarin de leerlingen verschillende maaltijden kunnen kopen. De kok, ober en serveerders zorgen ervoor dat de klanten het naar hun zin hebben en de rekening kunnen betalen. De huishoek van groep 1/2B wordt als een ziekenhuis en apotheek ingericht. De kinderen kunnen dokter, arts, patiënt, verpleger of apotheker spelen. In de apotheek kunnen verschillende medicijnen gekocht worden. Maar er bestaan natuurlijk veel meer beroepen. Om de kinderen kennis te laten maken met zoveel mogelijk beroepen vragen we jullie om hulp! Wij zouden het heel leuk vinden als jullie wat willen komen vertellen over jullie werk. Elk beroep is welkom! Laat het ons weten als je hiervoor open staat.