Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 20 april 2023

Op vrijdag 14 april bezochten beide kleuterklassen een kasteel, namelijk de Cannenburgh in Vaassen. Dit bezoek sloot mooi aan bij het thema ‘ridders en kastelen’ waar wij de afgelopen tijd mee gewerkt hebben. Bij het bezoek aan de Cannenburgh liepen de kinderen over een brug richting het kasteel. Daar werd er opengedaan door twee jonkvrouwen. Zij leidden de kinderen rond door het kasteel. Zo zagen we een eetkamer met gouden servies, een slaapkamer met oude schilderijen, een wapenkamer en een schatkist met een verstopt slot. Ook mochten de leerlingen een kijkje nemen bij de wc van vroeger: een gat boven de gracht (haha). De leerlingen leerden hoe de ridders en jonkvrouwen hallo en gedag zeiden vroeger. ‘Bounjour!’. Het was een leuk en leerzaam bezoek!