Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 2 december 2021

Wat een gezellig Sinterklaasfeest hebben wij gisteren samen gevierd!
We waren even bang dat hij met dit lelijke weer niet zou komen, maar het bleek dat hij al binnen was om te schuilen. De Pieten waren wat ondeugend en speelden volgens de kinderen verstoppertje. We zijn vreselijk verwend door de Sint want tot onze grote verassing kwamen de Pieten de speelzaal binnen fietsen op een prachtige driewieler en bakwagen. De kinderen zijn er erg blij mee. Binnen dit Sint thema is er natuurlijk ook weer hard gewerkt door de kinderen, zo hebben wij de letter M van m-aa-n geleerd en natuurlijk veel gedaan met rijmen. Bij de rekenopdrachten hebben wij gewerkt met “schaduw” pieten, maar ook geleerd om eerlijk te verdelen met natuurlijk pepernoten, vol-voller-volst en leeg- leger- leegst en evenveel.
Alle kinderen hebben ook hun Pietendiploma gehaald. Hiervoor moesten ze balanceren over de “daken”, klimmen en klauteren over het “dak” en pakjes rollen door de “dakgoot”
We sluiten dit thema deze week gezellig af en starten maandag met het thema Kerst.