Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 10 maart 2022

Zoals jullie wel gemerkt hebben zitten wij nog midden in het thema ruimtevaart. Ondertussen zijn wij virtueel de ruimte in geweest met een raket. Wisten jullie dat ons zonnestelsel acht planeten kent? De kinderen kunnen jullie de namen van deze planeten vast vertellen, probeer het maar uit! (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus). Ook dit thema hebben de kinderen weer nieuwe letters geleerd, namelijk: z-o-n. De begrippen licht en zwaar komen dit thema geregeld aan bod. Zo weten de kinderen dat alles in de ruimte een stuk lichter is dan op aarde. Als je op de maan wil voetballen is de voetbal zo licht is als een ballon! Daarom wil juf Ellis ook graag op de maan wonen, haha ?. Tijdens dit thema wordt er op de Ipads in de klas enthousiast geoefend met de lessen uit Onderbouwd. Verder zijn er ook prachtige knutselwerken gemaakt om de fijne motoriek van de kinderen verder te ontwikkelen. Het was een erg interessant thema dat leeft bij de kinderen, zeker voor herhaling vatbaar!