Nieuws uit groep 1/2

vrijdag 27 maart 2020

Dag lieve kinderen en ouders van groep 1/2

Daar zit ik dan in een leeg en vooral stil lokaal. Ik mis jullie allemaal!
Af en toe hebben we bezoek van leerlingen waarvan de ouders in een vitale functie werkzaam zijn en dan nog is het vreemd.
Voor die kleuters hebben we zoveel mogelijk een “normaal” programma met taal, rekenen, spelen in de hoeken, puzzelen en andere werkjes uit de kast.
Op zijn tijd een pauze en lekker buiten spelen, we boffen met het mooie weer. Dat laatste geldt natuurlijk voor jullie allemaal.
Deze periode werken jullie thuis aan opdrachten voor taal en rekenen. Letters herkennen van je eigen naam, rijmen en woordjes in stukken hakken (lettergrepen) oefenen met de vormen, voorwerpen op de goede volgorde leggen, bijvoorbeeld van kort naar lang, laag naar hoog, dun naar dik etc. Omgaan met geld, meer minder, evenveel.
Voor groep 2 komt daar dan nog de letterkennis bij, klank isolatie en schrijven van de letters. Dat laatste geld ook voor de cijferherkenning en getal symbolen, patronen herkennen en voortzetten. Als ik dit zo opschrijf is het best wel veel zeg! Maar als juf dan met jullie ouders belt hoor ik dat jullie het allemaal supergoed doen en ik ben dan ook erg trots op jullie allemaal! Ik krijgt ook mooie afbeeldingen toegestuurd van werkjes waar jullie mee aan de gang zijn gegaan, knap hoor!
Ook voor jullie papa’s en mama’s een compliment, ik kan mij zo voorstellen dat het behoorlijk kunst en vliegwerk is om e.e.a. de organiseren, petje af!
Hoop iedereen binnen afzienbare tijd weer te kunnen ontmoeten!