Nieuws uit groep 1/2

dinsdag 14 april 2020

Wat wordt er thuis toch hard gewerkt door jullie (en natuurlijk ook door jullie papa’s en mama’s).
We krijgen mooie foto’s en filmpjes opgestuurd van hardwerkende leerlingen en van de werkjes die ze gemaakt hebben!
Op de foto zie je Fiona thuis hard aan het werk, met de schrijfoefeningen!
Het is ook mooi te horen en te lezen dat er ook verschillende opa’s en oma’s hun best doen om jullie te helpen, top zeg!
De kinderen van groep 2 hebben een dik pak werk meegekregen en oefenen met het schrijven van de cijfers en cijferherkenning. Nieuw op rekengebied is het splitsen van getallen tot 6, ontdekken wat een plattegrond is en construeren (bouwwerken na bouwen vanaf bv. een tekening) met blokjes, duplo of lego. Op gebied van taal zijn de kinderen vooral veel aan het oefenen met “hakken en plakken” van woordjes, het samenvoegen van klanken tot woordjes.
Bij groep 1 staan de werkopdrachten op gebied van taal vooral in het teken van rijmen en het in stukjes hakken van woorden. Op gebied van rekenen is de cijferherkenning en symmetrie herkennen en voortzetten een belangrijk leerdoel.
Het blijft een vreemd gevoel in een lege klas te zijn en jullie opdrachten voor te bereiden….we missen jullie hier, het is veel gezelliger met jullie allemaal om ons heen.
Nog even volhouden allemaal!

Lieve groetjes van juf Ellis en juf Ine