Nieuws uit de kleutergroepen

maandag 4 oktober 2021

Schip Ahoy Piraatjes! Vorige week hebben wij het thema Piraten afgesloten. Wat een onwijs leuk thema waarin wij een hoop geleerd hebben! De letter ‘h’ is in deze periode aangeboden en de leerlingen zijn hier op verschillende manieren mee aan de slag gegaan. De aapjes Hak en Plak uit de letterflat zijn met de kinderen aan de slag gegaan om o.a. het woordje h-aa-k te kunnen hakken en plakken. De woordenschat is uitgebreid met de woorden kompas, kraaiennest, dekzwabber en kombuis. En op rekengebied zijn we begonnen met het verdelen (splitsen) van de buit. Hoe konden we de gouden munten eerlijk of juist oneerlijk verdelen? Daarnaast hebben de leerlingen hun fijne motoriek weer verder ontwikkeld door het schilderen van een piratenschip, het plakken van een piraat of vlot en het weven van een piratenhoed. Maar nu is het tijd voor een nieuw thema….. BOEKEN! Dit thema sluit mooi aan bij de Kinderboekenweek. Tijdens de Kinderboekenweek zijn wij op zoek naar een voorleeskampioen. Zoek samen met je kind een leuk prentenboek, lees het boek vaak voor en laat je kind het boek navertellen. Op deze manier kan het kind het boek aan de klas ‘voorlezen’. En wie weet zit de nieuwe voorleeskampioen van de Bundel wel in groep 1 of groep 2!