Nieuws uit groep 3

donderdag 6 oktober 2022

We gaan snel in groep 3, dat wist iedereen. Maar dat het ook zo goed gaat met de kinderen had iedereen alleen maar gehoopt. De kinderen doen erg hun best en zijn supergemotiveerd! We starten volgende week met Kern 3 van Veilig Leren Lezen en blok 3 van rekenen. De kinderen gaan leren wat plus- en minsommen zijn en hoe je die moet uitrekenen. Ze gaan leren halve uren af te lezen van een klok. Ook gaan we verder met de getallenlijn t/m 30 en splitsen met het getal 8. Bij Veilig Leren Lezen leren de kinderen (in het kort) de letters; d, oe, z, ij, h. Dat zijn de eerste tweetekenklanken die de kinderen gaan leren. Dat wordt oefenen, want die klanken worden vaak het moeilijkst gevonden. Net als de letter d en b, die erg op elkaar lijken.

De kanjers van groep 3 gaan er weer tegenaan de komende weken!