Nieuws uit groep 3

donderdag 15 december 2022

Groep 3 start deze week met kern 6! De laatste kern waarin we letters aanbieden. Daarna kennen ze alle letters en vieren we in het nieuwe jaar het letterfeest! Het verhaal bij deze kern, ‘De alfapet’, gaat over een droom van de opa van kim. Een droom waarin letters woorden worden en zelfs hele verhalen! De kinderen gaan ook zelf verhalen verzinnen en vertellen. Ze leren de betekenis van woorden en uitdrukkingen als: ‘je iets voorstellen’, ‘ongelooflijk’, ‘het thema’ en de ‘werkelijkheid’.
In de klas hebben wij een advent kalender! Bijna elke dag hangt er een kerstbal aan met een activiteit. Zo hebben we al extra buiten gespeeld, een kerstbal gemaakt voor in onze klassenkerstboom en potjes versierd! We zijn benieuwd wat de laatste activiteiten zullen zijn!