Nieuws uit groep 3

donderdag 12 januari 2023

Wij vieren binnenkort het LETTERFEEST! Dat betekent dat de leerlingen van groep 3 nu alle letters hebben geleerd en klankzuivere woorden kunnen lezen en schrijven. Het letterfeest is een afsluiting van deze intensieve periode. Maar het is ook een start van een nieuwe periode van niet klankzuivere klanken en woorden, zoals; -eer, -oor, -eur, s(ch), -cht, -aai, -ooi, -oei, -d/-t enz. Ook dit is een intensieve periode waarin de kinderen snelheid zullen ontwikkelen en meer woorden gaan automatiseren.
De kinderen zijn het nieuwe jaar gestart in tafelgroepen waarin we ook direct meer gaan leren samenwerken. Op de foto een eerste opdracht van rekenen om een blokkenbouwsel na te bouwen naar aanleiding van een plattegrond. Leuk om te zien dat sommige kinderen heel behulpzaam zijn, die anders meer op de achtergrond zouden werken.