Nieuws uit groep 3

donderdag 11 mei 2023

De toets periode is weer aangebroken, maar ook de methodes gaan gewoon door! Bij rekenen gaan we leren getallen t/m 100 op de getallenlijn te plaatsen en af te lezen. Ook gaan we leren sommen uit te rekenen t/m 20. Daarbij gaan we handig rekenen, denk aan; 4+3=7 dus 14+3=17. Verder gaan we meten met meters en oefenen we verhalende sommen.
De leesmeter vult zich steeds verder en we komen in de buurt van de tweede beloning! Leesmotivatie en leesplezier, dat gaat natuurlijk samen. De meeste kinderen vinden lezen uit zichzelf al erg leuk! Sommige kinderen vinden het lastig om te beginnen en andere weer om een boek ook echt uit te lezen. Het rad van fortuin is nog steeds in trek en we hebben tot nu toe weinig dubbele leesopdrachten gehad.