Nieuws uit groep 3/4

woensdag 4 maart 2020

Na de vakantie begint iedereen weer fris en fruitig op school. Deze maand staat de lente voor de deur en daar gaan wij natuurlijk aandacht aan geven. Vandaag zijn we begonnen met een kunstwerk; sneeuwvlokjes vouwen. Netjes en strak vouwen is hierbij het doel. Van de week zullen we starten met kern 8: Wat kan jij? In het ankerverhaal ‘Een koninklijke maaltijd’ gaan Eef en Tom logeren bij hun oma. Het buurjongetje van oma, Lin, komt ook. Het wordt een groot feest met verkleedpartijen en toneelstukjes. Ze leren woorden lezen en spellen van één lettergreep die eindigen op -b of -d, op -nk, op -ch(t), woorden van één lettergreep die beginnen met een schr-, verkleinwoorden -a, -o, of -u. Groep 4 is druk bezig met het leren van tafelsommen. De kinderen leren met strategieën de sommen, maar gaan deze sommen ook steeds meer uit hun hoofd leren. Er zou deze week een brief meegaan over het schoolvoetbaltoernooi van groep 3/4. Alleen is er nog geen verdere informatie. Mocht dit binnen zijn, dan wordt dit z.s.m. gecommuniceerd.