Nieuws uit groep 3/4

donderdag 3 december 2020

Ook in de Sinterklaasperiode wordt er hard gewerkt in groep 3/4, maar dat harde werken kan ook in Sinterklaasstijl. Zo stond er laatst namelijk een “Sint-circuit” op het programma! Opperste concentratie bij het pepernoten rollen, splitsen, pico piccolo in Sintstijl, memory met bijpassende woorden en plaatjes, het geheimschrift van Piet ontcijferen en het pepernotenspel. Hartstikke leuk, en lekker!

Er wordt natuurlijk ook uit de gewone werkboeken gewerkt. Zo zijn de leerlingen met het rekenen aangekomen bij blok 4. In groep 3 zal in dit blok het rekenrek geïntroduceerd worden. Verder zullen zij aan de slag gaan met plus- en minsommen en zullen zij leren rekenen met geld. Groep 4 zal verder oefenen met het optellen en aftrekken van tientallen. Ook zullen zij in dit blok kennismaken met keersommen. Daarnaast zullen de leerlingen uit groep 3 de komende periode de letters eu, ie, l, ou en uu leren. De leerlingen uit groep 4 zullen de komende periode nieuwe spellingsregels leren, zoals het klankgroepenwoord en het verkleinwoord. Nog twee weken bikkelen en dat is het lekker vakantie!