Nieuws uit groep 4

donderdag 12 januari 2023

2023 Een nieuw jaar met nieuwe doelen om samen te bereiken. We kijken vooruit in deze Bundeling. We hebben met de kinderen ook nog even teruggeblikt op het jaar 2022. We hebben besproken wat goede voornemens zijn en de kinderen zelf hebben er ook één of zelfs meer bedacht. Het was erg waardevol om hier samen het gesprek over aan te gaan. Halverwege januari starten wij met de afname van de Cito-toetsen (midden 4). Alles wat we tot nu toe geleerd hebben zullen we gaan toepassen. Van te voren zullen we nog wat extra oefenen met de vraagstelling. Om de leesmotivatie in de klas te bevorderen zijn we druk bezig om de leeshoek in de klas nog aantrekkelijker te maken. Zo zijn de kinderen deze week begonnen met het “leesrad” waar ze op verschillende manieren een bladzijde uit hun boek moeten lezen. Ze mogen bijvoorbeeld met gekke brillen lezen of met een feesthoedje op. Daarnaast mogen de kinderen gebruik maken van luisterboeken in de klas en zijn er meerdere informatieboeken te vinden over specifieke thema’s waar de kinderen zich in kunnen verdiepen. Het is enthousiast ontvangen en de kinderen willen graag alle werkvormen uitproberen. Met schrijven zijn we begonnen aan een nieuw werkboek, waar alle hoofdletters aan bod gaan komen. Er staan ook weer twee nieuwe Close Reading lessenseries op het programma. We gaan weer knallen met zijn allen dit jaar!