Nieuws uit groep 4

donderdag 6 oktober 2022

Met de taalmethode Staal zijn we met groep 4 druk bezig met het thema ‘onderweg’. Binnen dit thema staan lessen centraal die de taalvaardigheden van de kinderen vergroten. Zo zijn we binnen de lessen bezig geweest met de woorden van de week, met de betekenis van verkeersborden, wat geluiden in het verkeer je kunnen vertellen en met denkgesprekken voeren.

Afgelopen week hebben de kinderen een denkgesprek met elkaar gevoerd over wat je zou doen wanneer je verdwaald bent. Hierbij kregen de kinderen verschillende situaties te horen en bespraken ze met elkaar wat zij in die situatie zouden doen aan de hand van deelvragen. Tijdens het denkgesprek stond naar elkaar luisteren, vragen stellen en elkaar uit laten praten centraal. De kinderen hebben goed naar elkaar geluisterd en hebben hun ervaringen klassikaal gedeeld.

We kijken ernaar uit om de komende week nog meer te leren rond het thema ‘onderweg’!