Nieuws uit groep 4

donderdag 20 oktober 2022

Afgelopen maandagavond was de informatieavond voor ouders door kinderen. De kinderen hadden allemaal een vak die ze gingen presenteren. Bij de voorbereidingen hebben ze hard geoefend en helemaal zelf bedacht hoe ze het wilden vormgeven. Wat was het spannend, maar wat hebben ze het ontzettend goed gedaan. Complimenten! Ouders waren enthousiast en zijn zelfs zelf nog even aan het werk gezet door de kinderen.
De welverdiende vakantie is in zicht, wat hebben de kinderen hard gewerkt de afgelopen negen weken. Wij zijn erg trots op de kinderen en zijn daarom de vakantie met een feestje ingegaan. Dit hebben de kinderen echt verdiend! Wij hebben bijvoorbeeld erg veel geoefend met het lezen. Het leesplezier komt steeds meer terug bij de kinderen, dit vinden wij fijn om te zien. We hopen dit vast te houden de komende periode. We gaan na de herfstvakantie starten met Estafette. Estafette is een geïntegreerde leesmethode voor groep 4-8 die kinderen aan het lezen krijgt én houdt. Er zijn veel afwisselende teksten waardoor de leesmotivatie nog verder stijgt.

Verder zijn we druk met het afronden van een aantal zaken. Zo is o.a. het thema onderweg afgerond en starten wij na de herfstvakantie met het thema klein. In de themafilm bekijkt een kind met een vergrootglas beelden van kleine voorwerpen en dieren. In de lessen daarna ontdekken de kinderen nog veel meer taal in alles wat klein is. Ze leren woorden die bij klein horen, gebruiken verkleinwoorden, schrijven over kleine dieren of dingen en presenteren/publiceren wat ze hebben geschreven.

Geniet van jullie welverdiende vakantie!