Nieuws uit groep 4

donderdag 3 november 2022

We zijn weer gestart na een weekje herfstvakantie!

We zijn maandag direct enthousiast aan de slag gegaan met de nieuwe doelen van de komende periode. De kinderen hebben de eerste lessen van de leesmethode Estafette er alweer opzitten en we zijn om de leesmotivatie te bevorderen met alle kinderen naar de boekenbus geweest om nieuwe boeken voor in de klas te lenen. Na de vakantie was het dan ook weer tijd om te beginnen met het nieuwe thema van Staal genaamd ‘klein’!

We zijn het nieuwe thema begonnen met een woordweb maken met woorden waar we als klas aan denken binnen het thema ‘klein’. Hierna hebben we de themafilm bekeken en zijn we aan de slag geweest met de nieuwe themawoorden. De kinderen hebben hierna een bijpassende tekenopdracht gekregen waar ze tijdens handvaardigheid druk mee bezig zijn geweest. Tijdens de tweede les hebben de kinderen kennis gemaakt met verkleinwoorden en hebben ze deze verkleinwoorden opgezocht in de tekst.

We kijken uit naar wat de komende lessen ons gaan brengen!