Nieuws uit groep 5/6

donderdag 6 juni 2019

Het stijldansen is inmiddels afgesloten met een succesvolle finale bij Dansschool Wensink. Tijdens die finale waren er veel dansparen in de prijzen gevallen, de gewonnen bekers hebben zij trots op school laten zien. Deze periode zijn we druk met de Cito toetsen waar we na de vakantie weer mee verder gaan. Spelling en woordenschat zijn inmiddels klaar en met rekenen, begrijpend lezen en het AVI/DMT lezen zijn we begonnen of gaan we binnenkort mee starten. Een groepje van vier leerlingen zijn bij de obstacle parcours bouwmiddag geweest. Zij hebben mooie plannen gemaakt voor het parcours hier bij de Bundel. Op woensdag 19 juni gaan we ook op andere schoolpleinen in de wijk aan de slag met deze parcoursen. De kinderen moeten dan sportkleding aantrekken en natuurlijk de fiets meenemen! Met het vak Engels is groep 6 bezig met verschillende dieren uit de dierentuin, niet alleen de namen van de dieren worden geleerd maar ook leren wij hoe je deze dieren omschrijft en waar ze leven. We vertellen over onze favoriete dieren en geven aan klasgenoten een rondleiding door onze eigen verzonnen dierentuin. Groep 5 leert van alles over de winkel, wat zegt een klant? En wat zegt een winkelmedewerker? Best wel spannend om in de klas Engels te praten, het gaat steeds beter!