Nieuws uit groep 5/6

dinsdag 1 oktober 2019

De kop van het schooljaar is er af! Wat heeft groep 5/6 al weer veel gedaan en wat staan er nog veel activiteiten op de kalender.
Dit schooljaar zijn beide groepen gestart met twee splinternieuwe methodes. Namelijk PlusPunt4 (rekenen) en Estafette (technisch en begrijpend lezen). Het rekenen is voor veel kinderen nog pittig, er worden nieuwe rekenstrategieën aangeboden en de digibordsoftware en leerlingsoftware is uitgebreid. In de lessen werken wij met een instructie vanaf het digibord en de verwerking in een werkboek, daarnaast gaan de kinderen tijdens de weektaak ook nog bezig met de opdrachten op de chromebooks.
Het lezen gaat veel kinderen goed af, het lezen met een zandloper is elke keer weer een uitdaging en de woorden flitsen op het digibord een leuke nieuwe leesactiviteit.
Deze week is groep 5/6 naar een sportdag geweest in het Boschbad, heeft u de foto’s en het filmpje al op onze social media kanalen gezien? Ook doen wij dit jaar weer mee met een workshop van het ASK-theater, zijn er weer talentmiddagen in oktober en november en gaan wij in de kinderboekenweek aan de slag met het boek ‘Abeltje’ geschreven door Annie M.G. Schmidt. Had u het raadsel ook goed geraden? Zij is natuurlijk de moeder van Jip en Pluk!