Nieuws uit groep 5/6

vrijdag 27 maart 2020

Inmiddels hebben alle kinderen uit groep 5/6 een fijne thuiswerkplek ingericht om hun schoolwerk te maken. Ook de vaders en moeders moeten af en toe de hersens flink laten kraken. Complimenten hoe jullie dit hebben opgepakt met zijn allen! Erg raar om elkaar via een afstand te volgen, maar gelukkig houden we elkaar goed op de hoogte. De kinderen hebben onderling ook contact onder andere via skype, videobellen, whatsapp en online games. Wat zijn jullie hier al handig in zeg! Maar de meeste missen het toch wel om met zijn allen op school te zijn. Deze juf heeft nog wat leuke weetjes voor jullie vanuit het contact via skype en jullie verhalenschriften op een rijtje gezet:
Wist je dat?
Wist je dat…… Lana flink aan het puzzelen is geslagen?
Wist je dat…… Mikay een nieuwe trampoline heeft gekocht, om zijn energie kwijt te kunnen?
Wist je dat…… Amber online dansles heeft gehad?
Wist je dat…… Elin en Liz de sleutel van hun nieuwe huis hebben gekregen?
Wist je dat…… Saphira lekker veel kan knuffelen met de paarden in Epe?
Wist je dat…… Nia haar vader jarig is geweest en zij taart bij bakker Toet heeft gehaald?
Wist je dat…… Vince Jiu Jitsu lessen volgt via instagram?
Wist je dat…… Annelyn een nieuwe hobby heeft? (skateboarden!)
Wist je dat…… Juf precies kan volgen hoe en wanneer jullie het werk op MOO hebben gemaakt (estafette en Pluspunt4)?

Het lijkt mij leuk om jullie twee ‘doe-opdrachten’ mee te geven voor komende week. Eén daarvan is een raadsel de ander een rekenchallenge. Gaan jullie de uitdaging aan om ze op te lossen!?
Het raadsel: Kan je een appel optillen met een rietje? Volg de stappen via de onderstaande link en kom erachter of dit kan.
De rekenchallenge ontvangen jullie maandag via de mail, deze blijft nog even geheim…

Sturen jullie wat actiefoto’s op van jezelf tijdens het uitvoeren van de opdrachten, zodat ik deze kan samenvoegen en weer kan delen?
Ga zo door allemaal harde werkers, blijf gezond en hopelijk tot snel!