Nieuws uit groep 5/6

dinsdag 6 juli 2021

Het eind van het schooljaar is nu echt in zicht. De laatste twee weken zijn ingegaan. Wat hebben de kinderen ontzettend hard gewerkt, ook deze laatste periode. In de laatste weken wordt altijd veel afgerond en opgeruimd, maar er is ook zeker wat tijd voor ontspanning gelukkig!

Er zijn een hoop dingen niet doorgegaan afgelopen schooljaar. We zijn blij, dat er nu weer wat meer mogelijk is. We hebben vorige week onder andere schoolbreed “ModderDag” gevierd. Er waren allerlei leuke water-/modderactiviteiten georganiseerd. De kinderen uit groep 8 hebben hierbij de spellen begeleid. Het was een geslaagde ochtend.

Dinsdag 6 juli hebben de kinderen uit groep 5/6 een voorstelling in het speellokaal bekeken. Deze werd verzorgd vanuit het Cultuur Menu. Ze hebben gekeken naar een hoorspel versie van de voorstelling Werktuig. Werktuig is een mysterieuze en speelse verteltheatervoorstelling over vriendschap, fantasie, nieuwsgierigheid en verantwoordelijkheid. Twee spelers vertellen een verhaal, dat zij muzikaal begeleiden met geluiden van gereedschappen. Het verhaal is geïnspireerd op het nummer ‘What’s he building in there’ van Tom Waits.

Kortgeleden hebben we te horen gekregen dat wij toch nog op schoolreis mogen dit schooljaar. Wat een super nieuws. De kinderen en begeleiding hebben heel veel zin om naar Hellendoorn te gaan donderdag! Ze zijn vorige week al gestart met een passende creatieve opdracht. De opdracht was: bedenk in groepjes een eigen attractie en maak deze vervolgens met kosteloos materiaal. Ze zijn fanatiek gestart, de laatste weken zullen we dit verder afmaken. Alle attracties samen, vormen ons eigen pretpark.

Verder zijn we heel erg druk geweest met het kilometerlezen afgelopen tijd. De kinderen hebben zelf de bestemming Rome gekozen in Italië, dit is 1579 km vanaf Apeldoorn.  Het was dus aan ons de taak om samen 1579 bladzijden te lezen. Dit is gelukt! En we zijn zelfs al bijna bij onze volgende bestemming: Barcelona. Om al een beetje in de vakantiesfeer te komen, komt er een nog een feestmiddag aan dat mooi binnen het thema past. Want ja… als je zoveel kilometers hebt gelezen, moet dat natuurlijk wél gevierd worden!

We gaan het schooljaar gezellig met zijn allen afsluiten als groep en hopen volgend schooljaar weer goed te kunnen starten in een andere samenstelling. Op naar een welverdiende relaxte zonovergoten vakantie en weer een “normaal” schooljaar!