Nieuws uit groep 5/6

maandag 5 november 2018

We hadden de afgelopen weken veel activiteiten in groep 5/6. Zo hebben wij het ‘Apentrots’ programma afgerond, kregen wij een workshop van ASK toneelspelers, hebben we de sponsorloop gelopen, zijn we naar de bibliotheek geweest, was er een spelletjes middag, de Kinderboekenweek en hadden we de fietsencontrole. We laten de drukte van oktober achter ons en gaan fris november in, ook dan hebben we een aantal activiteiten. Namelijk; woensdag 7 november het schoolontbijt, 9 en 16 november talentmiddagen en we gaan 20 november lootjes trekken! Dat laatste is natuurlijk elk jaar weer een spannend gebeuren en voor groep 5 ook de eerste keer dat zij mee doen met de Sinterklaasviering in de bovenbouw.

Met rekenen zijn wij op dit moment bezig in blok 3. Daar leert groep 5 veel over de klokkijken, zowel de analoge als de digitale klok komt aan bod, groep 6 is bezig met verhoudingstabellen. Tijdens spelling leert groep 6 categorie 20 ‘je hoort /ks/ maar schrijft X’ dus woorden zoals extra. Groep 5 herhaalt en leert nieuwe woorden geschreven met ei. Tijdens taal is groep 6 bezig met het leren vinden van de persoonsvorm en het onderwerp in een zin.

Dit jaar zijn we begonnen met Engels vanaf groep 1 t/m 8. Twee keer in de week zijn de kinderen weer erg enthousiast bezig met het vak Engels. Voordat we konden starten met de lesstof van groep 5 en 6 heeft de klas de afgelopen gewerkt aan ‘basic lessons’ dit zijn herhalingslessen van de lesstof van groep 1 t/m 4. We zijn de afgelopen weken bezig geweest met de thema’s: family, houses, school, clothes, the weather, animals and food. Wat wisten de kinderen al veel! En wat hebben ze veel bijgeleerd en kunnen we nu vol goede moed en een flinke berg Engelse woorden en zinnen beginnen aan de lesstof van groep 5 en 6.

De bijgevoegde foto is gemaakt in Apenheul, voor meer foto’s en uitgebreid verslag hiervan zie onze website www.obsdebundel.nl