Nieuws uit groep 7/8

vrijdag 10 januari 2020

De kerstvakantie zit er inmiddels op en we zijn beland in de maand van de Cito toetsen.
De afgelopen periode zijn we veel bezig geweest met doelen van taal, rekenen, lezen en spelling.
Voor wereldoriëntatie werken we met vaste methodes. Voor de kerstvakantie hebben de leerlingen van 7/8 voor
Natuur geen toets gehad maar een project gedaan. Dit project ging over planten en dieren.
De kinderen kregen als opdracht om het gelezen hoofdstuk zo goed mogelijk weer te geven op de poster.
(Zie onderstaande foto voor het resultaat) Het was mooi om te zien hoe de kinderen ermee omgingen. Samenwerken,
discussies voeren, taken verdelen en kritisch denken zag je met grote regelmaat terug komen.

Vanaf 7 februari starten de kinderen uit groep 7/8 met een EHBO cursus gegeven door Ida van de Meulenhof en Carolyn Venhuizen.
Hieronder volgt een berichtje met meer informatie geschreven door Ida.

We hebben het vast allemaal wel eens meegemaakt, een valpartij of schaafwond tijdens het tikkertje spelen of voetbal spelen.
Meestal loopt dit goed af en weten we vaak als ouder / verzorger hoe we moeten handelen. Maar wat als we een keer niet in de
buurt zijn? Ook buiten schooltijd zit een ongeluk in een klein hoekje. Op die momenten is het fijn als uw zoon / dochter weet hoe ze zichzelf en anderen
moeten helpen.
Vanaf 7 februari krijgen de leerlingen van de groepen 7/8 EHBO les. ”EHBO LEER JE ZO” is een speciaal ontwikkeld programma voor leerlingen in het
Basisonderwijs. In de 13 EHBO lessen leren de leerlingen onder andere hoe ze huidwonden, brandwonden en bloedingen kunnen behandelen middels eerste hulp.
Na de 13 weken krijgen alle leerlingen een certificaat EHBO.
Alle lessen worden gegeven door Ida en Carolyn. Ida is in het bezit van de vereiste diploma’s EHBO en AED reanimatie om deze lessen te mogen geven. Carolyn
is een ervaren verpleegkundige die als ondersteuner komt meehelpen in de 13 weken EHBO les.