Nieuws uit groep 7/8

maandag 8 december 2014

Nog twee schoolweken en dat zit 2014 er alweer op. De afgelopen maanden zijn echt voorbij gevlogen.
Er is hard gewerkt in groep 7/8. Huiswerk, toetsen en allerlei nieuwe dingen op het gebied van rekenen en taal. Daarnaast zijn we gestart met het zelf leren samenvatten. Een erg lastige klus, maar gelukkig helpen de juffen.

Op de maandagmiddagen zijn de leerlingen bezig geweest met het project Talentenkijker. Talentenkijker is een lessenserie waar de leerlingen in aanraking komen met beroepen in de Wetenschap & Technologie. De les van vorige week stond in het teken van talenten. Het was mooi om te zien hoe de leerlingen elkaars talenten konden benoemen.
Omdat we ons op school orienteren op een lesmethode voor natuur en techniek zijn we vorige week gestart met reeks lessen uit de methode Naut. Naut is een lesmethode voor natuur en techniek.

Vorige week hebben we het Sinterklaasfeest in de klas gevierd. De juffen waren enorm trots op de mooie surprises en de geweldige gedichten die de leerlingen hadden geschreven. Het was echt feest in de klas. ​

Onze klas is nu helemaal in kerstsfeer en we kijken al uit naar het kerstdiner volgende week.
Groep 8 gaan dinsdag 9 december naar het AOC in Twello. Traditiegetrouw gaan zij daar kerstbakjes maken.
Op dinsdag 12 december gaat groep 7/8 ’s middags sporten bij het Edison College.

surprises