Hoe was het de afgelopen weken in de opvangklas?

donderdag 4 juni 2020

Op de Bundel hebben wij de afgelopen weken ook een opvangklas gehad. Hier vingen wij o.a. kinderen op waarvan de ouders een vitaal beroep hebben.
Hoe zag een dag bij de opvangklas eruit?
We begonnen altijd met even een praatje, hoe zijn de afgelopen dagen geweest en wat heeft iedereen beleefd? Daarna gingen we lezen en maakten de kinderen van groep 3 t/m 8 het huiswerk. De kinderen uit groep 1/2 werkten dan met de IPad of speelden een spel. In de pauze gingen we natuurlijk eten & drinken en even een frisse neus halen. Daarna konden de kinderen nog even het werk afmaken en mocht er gespeeld worden. Dammen, ganzenborden, tekenen, knutselen of een puzzel, er was altijd iets te doen. Met de lunch gingen we extra lang buiten spelen, wat hadden we een geluk met het mooie weer! Na deze lange pauze buiten mocht iedereen nog even binnen verder spelen en werden om half drie de eerste kinderen weer opgehaald en om kwart over drie de kinderen die naar de bso gingen.
Leuk om te zien dat alle kinderen uit verschillende klassen zo goed hun best deden op het huiswerk en samen zo fijn kunnen spelen!