Nieuws van KDV Bloom

donderdag 30 september 2021

Beste ouders/verzorgers

Donderdag 16 September was het de dag van de leidster.

Wat zijn we verwend door de oudercommissie en ouders, dank jullie wel!

Afgelopen week was alweer de laatste week van het thema “Piraten. “

De kinderen hebben als echte piraten een schat gezocht. Met een zelfgemaakte muts en een verrekijker gingen ze op zoek naar de schat. Hierbij zongen we natuurlijk de liedjes van Piet piraat en Woeste Willem. Deze liedjes zijn ondertussen de lievelingsliedjes van de kinderen geworden.  De juffen hadden buiten een schatkaart met pijlen getekend die de kinderen moesten volgen en aan het eind stond er een echte schat op hen te wachten. Namelijk een schatkistje met een heerlijk ijsje erin!

Ook hebben ze bij de lunch een piraten schip mogen opsmikkelen, een hotdog met daarop een echte mast van een piraten schip. De kinderen hebben er heerlijk van gegeten.

Volgende week start de kinderboekenweek met het thema: Worden wat je wil. Samen met de kinderen van de Bundel zullen we allerlei leuke activiteiten gaan doen rondom dit thema.