Nieuws van kinderopvang Bloom

woensdag 3 maart 2021

Na de vakantie zijn we allemaal weer gezond en wel van start gegaan, zowel kinderen als leidsters.  Ook hebben we nieuwe kinderen mogen verwelkomen: Lotte,  Sebastiaan, Eline, Jeftha en Norah, veel plezier bij Bloom!

We hebben de afgelopen weken ook afscheid moeten nemen. Lucas en Meike zijn 4 jaar geworden en Meike gaat nu naar juf Floor, zij komt in de klas bij Yara, Raff en Sepp waarmee zij 3 á 4 jaar bij Bloom heeft gespeeld.

Volgende week zal ook Mila ons verlaten, maar ook zij gaat een deurtje verder. Wat fijn dat we zo de kinderen kunnen zien opgroeien en wat is het prettig voor ouders maar bovenal voor de kinderen dat ze moeiteloos doorstromen naar de “grote school”. Dit is zonder meer een groot voordeel van kinderopvang in school.

Even vertellen hoe het met ons gaat en waar we op dit moment mee bezig zijn.

Samen beginnen we de dag altijd met ons goedemorgen liedje waarbij alle kinderen aan bod komen. Na een lekker hapje fruit en drinken gaan we dan weer spelen. Natuurlijk gaan we elke dag ook even genieten van het heerlijke weer, want sneeuw is leuk, maar de zon is ook wel weer erg lekker!

Binnenkort gaan we weer zaadjes zaaien voor onze eigen groentetuin en hopen we dat er weer lekkere tomaatjes, paprikaatjes en sla zullen groeien.

Deze maand begint ook ons thema voorjaar/ lente. Hierbij gaan we bezig met alles rondom lente, zoals jonge dieren, bloemetjes en planten,  groene blaadjes aan de bomen en insecten in de tuin.

Tijdens dit thema gaan we oefenen de woorden; vlinder, rups, bloemen, kuiken, lammetje, zaadjes en bloeien.                                                                                                                                                                    Er staan een boel leuke activiteiten rondom dit thema op het programma.

Laat de lente maar komen!