Nieuws van kinderopvang Bloom

donderdag 3 juni 2021

Wij hebben even geleden de eerste zaadjes gepoot. De stekjes zijn inmiddels zo goed gegroeid dat we ze in onze moestuin hebben gezet. Nu wachten we geduldig af tot we de eerste tomaatjes, komkommers, sperziebonen en sla kunnen proeven.

Het thema “dierentuin” hebben we inmiddels afgesloten. Er zijn mooie slangen, giraffen en krokodillen geknutseld. Ook hebben de peuters een mooi dierenverblijf gemaakt.
In de kring hebben we gepraat over welke dieren je allemaal tegenkomt in de dierentuin en welke geluiden of bewegingen ze maken en hoe ze er uitzien. Zo kunnen de kinderen al heel goed op één been staan net als een flamingo en brullen als een leeuw.

Ook hebben we leuke spelletjes gedaan zoals met een dobbelteen gooien en dan het juiste plaatje met het zelfde aantal ogen er bij zoeken, en natuurlijk hebben we weer een heleboel nieuwe woorden geleerd zoals: verzorger, voeren, nijlpaard, flamingo, kameel, slurf, staart en strepen.

Nu zijn we bezig met het thema beroepen. Daar vertellen we jullie de volgende keer meer over!

Groeten Team KDV Bloom