Thuiswerken juf Peggy

dinsdag 14 april 2020

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Lukt het om thuis te werken en het samen ook nog gezellig te houden?

Ik ben sinds het corona gebeuren niet meer op school geweest en werk vanuit huis.
Naast dat ik op de Bundel intern begeleider ben, ben ik dat ook op basisschool de Tweede Stee in Loenen.
Mijn werk doe ik allemaal nu via de computer. Dan overleg ik met collega’s (zie foto 1) of ouders en soms met hulpverleners die binnen een gezin betrokken zijn. Ook ben ik alvast bezig met allerlei formulieren voor kind-onderzoeken, zodat we straks -wanneer we weer naar school mogen- hopelijk gelijk weer zo goed mogelijk kunnen aansluiten bij de behoeftes van onze leerlingen.

Ondertussen probeert Noortje, mijn dochtertje, ook haar schoolwerk zo goed mogelijk te doen. We hebben daarbij een hoop lol, wanneer er zomaar een paard door de kamer loopt. (zie foto 2)
(dit kan alleen op een i-phone of android- via google- weergeven in 3d bij leeuw, tijger, jachtluipaard, haai, egel, eend, keizerspinguin, wolf, zeeduivel, geit, rottweiler, slangen, adelaar, bruine beer, alligator, paard, shetland pony, hanod, schildpat, kat , mops, golden retriever of octopus. Probeer maar!)

Gelukkig kunnen wij op dagen dat alles even tegenzit en de muren al op ons afkomen samen lekker naar buiten om te skeeleren, fietsen of gaan we tafeltennissen in een verlaten speeltuin. Of we spelen paashaas in huis en lachen om elkaar (foto 3). Verder kijken wij uit naar de komst van ons hondje Lola, die over een paar weken oud genoeg is om bij ons te komen wonen.
Blijf gezond allemaal en zorg goed voor elkaar!

Groetjes, Peggy Corbeek
Intern begeleider