Vier de Kinderboekenweek in CODA: ontmoet boswachter Tim en andere Gi-Ga-Groene superhelden

vrijdag 16 september 2022

Van 5 tot en met 15 oktober is er in het kader van de Kinderboekenweek van alles te zien, te doen en te beleven in CODA Bibliotheek. ‘Gi-Ga-Groen!’ is dit jaar het thema. Kom de natuur ontdekken of ga op avontuur in je eigen groene fantasiewereld. Ontmoet boswachter Tim, de winnaars van het Apeldoorns Uiltje en andere Gi-Ga-Groene superhelden. Alles over het programma en de online kaartverkoop is te lezen op www.coda-apeldoorn.nl/kinderboekenweek.

De natuur is overal om ons heen en er valt van alles in te ontdekken en te doen. Er zijn heel veel boeken die jou helpen om een echte natuurheld te worden. Met je CODA pas kun je ze naar hartenlust lenen. Leer bijzondere dierenweetjes, dompel je onder in avonturen of ontdek prachtige natuurillustraties. In deze Gi-Ga-Groene Kinderboekenweek kun je bovendien kiezen uit een heleboel spannende activiteiten. Zoals een fantasiedier of misschien wel een hele nieuwe wereld tekenen aan de hand van het boek Terra Ultima. Of microscopisch kleine superhelden ontwerpen in 3D en in een virtuele expeditie door de jungle trekken. En over groene superhelden gesproken: de voorlees- en knutselmiddag in CODA De Maten krioelt van de mieren!

Zaterdag 15 oktober: feestmiddag met uitreiking Apeldoorns Uiltje en boswachter Tim
De Kinderboekenweek sluit in CODA af met een fantastisch feest. Deze middag wordt het Apeldoorns Uiltje uitgereikt, de prijs voor het beste kinderboek volgens de Apeldoornse Kinderjury. Dit jaar is dat Bob Popcorn in Amerika! van Maranke Rinck en Martijn van der Linden. Na de uitreiking neemt boswachter Tim het publiek op sleeptouw. Als kind droomde Tim Hogenbosch ervan boswachter óf tv-presentator te worden. Hij werd het allebei. Sinds twee jaar presenteert hij het KRO-NCRV-programma Beestenbrigade. Elke aflevering gaat hij met twee kinderen van 6 of 7 jaar op missie in de natuur. Hij is ook bekend van zijn boeken, zoals Tim de kleine boswachter en het doe-boek van de Beestenbrigade. Tim kan als geen ander vertellen over de natuur en het klimaat en hoe jij deze een handje kunt helpen.

Toegangskaarten voor deze middag zijn te koop via deze link: https://kinderboekenweekfeest-coda.eventbrite.nl en kosten € 3,- per stuk.