Zomerlezen: gratis E-books in de zomervakantie!

dinsdag 6 juli 2021

Wist je dat een abonnement voor de bibliotheek voor kinderen gratis is? Met zo’n abonnement kun je niet alleen boeken lenen bij de bibliotheek en de Boekenbus (die op maandagochtend voor onze school stopt), maar ook  e-books en luisterboeken downloaden en voorleesfilmpjes bekijken.

Goeie deal hè? Je hoeft alleen even naar de bibliotheek of Boekenbus te gaan, paar formuliertjes invullen en hoppa, een wereld vol boeken gaat voor je open!

Dan kun je sowieso boeken lenen. Hoeveel fysieke boeken je mee mag nemen, is per bibliotheek verschillend.
Maar… naast de boeken die je uit de bibliotheek meeneemt, krijg je met je abonnement ook toegang tot de online Bibliotheek. Als jeugdlid mag je daar elke drie weken maximaal 10 e-books en 10 luisterboeken lenen. Je kunt ze lezen of luisteren via de online Bibliotheek-app die je gratis op je telefoon of tablet installeert.

Met je jeugdabonnement kun je ook voorleesfilmpjes bekijken. (Ook van Bereslim) Op www.jeugdbibliotheek.nl staat alle info bij elkaar en worden ook Boekentips gegeven: welke boeken zijn leuk voor welke leeftijd?