Nieuws uit groep 1/2

woensdag 7 september 2016

In de eerste schoolweek hebben we weer even aan elkaar “gesnuffeld”, leuke vakantie verhalen gehoord en juf heeft verbaasd gezien hoe iedereen zo vreselijk gegroeid was.

In de tweede week hebben we een hernieuwde kennismaking met Raai de Kraai gemaakt. Waar kwam hij ook al weer vandaan en waar woont hij eigenlijk? Nou…gezellig bij ons in de klas dus.

Er is een mooi warm nest voor Raai gemaakt en hij zal gedurende het schooljaar als een rode draad door de programma’s vliegen.

De komende weken hebben wij als thema “thuis”. Waar woon jij? Wie woont daar nog meer? Wie is jouw familie? De indeling van een huis. Welke woorden horen bij het thema “thuis”. En nog veel meer.

Knippen, plakken, tekenen, liedjes, taal- en rekenactiviteiten …alles in staat in het teken van ‘thuis”