Groep 3 en 4 hebben bij de gymles leren samenwerken. Iedereen moest over het parcours naar de overkant zien te komen zonder de grond te raken! Ze moesten hoepels aangeven waar ze als eilandjes op mochten staan. Het was een mooi spektakel! Kinderen moesten de leiding nemen waar ze dat niet gewend waren, maar sommige
Vorige week hebben de leerlingen geoefend met rangtelwoorden. Omgaan met rangtelwoorden vergroot het getalbegrip. De juf had verschillende soorten cadeautjes op tafel gelegd en vroeg de leerlingen om het eerste, derde, zevende of twaalfde cadeautje te pakken. De vragen werden ook andersom gesteld. De juf wilde het ronde cadeautje hebben, maar als hoeveelste cadeau ligt
Vandaag heeft Arie de Letterkanarie de letter ‘m’ aangeboden in groep 1/2. Zoals jullie op de foto kunnen zien hebben de leerlingen de letter ‘m’ op veel plekken in de klas kunnen vinden. Ook zijn we druk bezig geweest met het bedenken van woordjes die beginnen met de letter ‘m’, zoals muis en mijter. Tijdens
Inmiddels hebben wij in groep 3 met rekenen wel genoeg geleerd om dit te kunnen automatiseren. We hebben de afgelopen weken onder andere geleerd de getallen tot 30 op volgorde te zetten, klokkijken met hele en halve uren, splitsen en plussommen uitrekenen. Dit zijn voor de komende vier weken ook de doelen voor het automatiseren.
De kinderen hebben dinsdagochtend, 8 november, genoten van het nationaal schoolontbijt. Wij hebben aandacht besteed aan waarom het ontbijt zo belangrijk is en wat gezond is. Doordat de groepjes een mix waren van kinderen uit groep 1 t/m 8 was het ook een mooie gelegenheid om kinderen uit andere klassen weer eens beter te leren
In groep 7/8 besteden we in de week van 4 t/m 11 november aandacht aan de Week van de Mediawijsheid. We spelen samen een interactieve game, waarbij onze kennis wordt vergroot rondom dit onderwerp. Via sociale media delen we leuke momenten uit ons leven en maken we ons hard voor wat we belangrijk vinden. Met een
We zijn taal met het nieuwe thema ‘klein’ begonnen! We zijn gestart met een woordweb maken met woorden waar we als klas aan denken binnen het thema ‘klein’. Hierna hebben we de themafilm bekeken en zijn we aan de slag gagaan met de nieuwe themawoorden. De kinderen hebben hierna een bijpassende tekenopdracht gekregen waar ze
Met de muziekles is er aandacht besteed aan de schrijfdans. Met de schrijfdans zijn de leerlingen bezig met het luisteren naar de muziek en de verschillende soorten instrumenten (bel, trommels, hout, stokjes, metaal, klokkenspel, etc.) Deze geluiden zetten we om in grafische tekens, zodat ook de fijne motoriek gestimuleerd wordt. Het is een associatie oefening
In groep 4 zijn we druk bezig met de gouden weken. In de gouden weken staan activiteiten centraal die de groepsvorming bevorderen. Tijdens de verschillende activiteiten leren de kinderen zichzelf, elkaar en de leerkracht beter kennen. Tijdens de gouden weken gaat de groep door verschillende fasen heen. De eerste weken zijn wij bezig met
Iedere dinsdag- en donderdagmiddag lezen de kinderen van groep 7/8 met een aantal kinderen uit groep 3. Ze lezen met het programma Bouw! Bouw! is een effectief computer programma waarmee de kinderen extra oefenen met lezen en spellen. Het is voor zowel voor de groep 3 leerling als voor de groep 8 leerling een leerzame activiteit.