Huh, hoorde jij dat ook?! Er viel een eikel op de grond, en nog één en nog één… zomaar in de klas. Hoe kan dat nou? Er zou toch geen eekhoorn in de school zitten? We volgden het spoor van kastanjes, blaadjes, eikels en beukennootjes en vonden een eekhoorn mét een boek. Het boek ‘De
Deze week hebben wij eens spelling gedaan op een andere manier. Inmiddels kan groep 3 al aardig wat letters lezen. Kunnen ze daar ook mkm woord mee maken? Nou en of! Ze hebben samengewerkt om met verschillende geleerde letters woorden te puzzelen. Voor elk goedgeschreven woord verdienden ze een punt. We hadden na 8 rondes
Samen lezen in groep 3! We lezen een boekje in tweetallen. In het boekje staan verschillende verhalen en tekstsoorten die ze al zelf kunnen lezen. Met de letters die ze leerden, zijn al verhalen bedacht! Ze mochten zelf een plekje zoeken om te lezen. Wat een plezier!
Een goed begin is het halve werk. Dit geldt zeker voor de groepsvorming aan het begin van elk schooljaar. Het proces van groepsvorming begint na een zomervakantie weer helemaal opnieuw: De leerlingen verkennen elkaar, de leraar en de regels. Daarom is dit een belangrijke tijd om een goed pedagogisch klimaat in de klas te creëren.
Afgelopen week hebben de leerlingen uit groep 1/2 gerekend met Mien de Meetmuis. Zoals de naam al verklapt, zijn we bezig geweest met meten. Door te meten met onze handen, voeten en andere niet-standaard maten worden de leerlingen bewust van het bestaan van lengte als groottekenmerk. En dat meten is nog hartstikke leuk ook! Het
De zomervakantie is bijna voorbij! Ons team is deze week alweer druk bezig geweest met schoonmaken, uitpakken, inpakken en voorbereiden. Er is zelfs al druk overlegd en vergaderd over het nieuwe schooljaar. Ook zijn er nieuwe collega’s dit schooljaar. Wij wensen juf Emma (groep 4), meester David (groep 5/6) en meester Bart (vakdocent gym) veel
Wij hebben gisteren meegedaan met de Grote-Krijt-Actie voor Oekraïne. Alle kinderen hebben wel iets meegekregen van de verschrikkelijke gebeurtenissen in Oekraïne. Dat maakt het zo belangrijk dat we hen samen onze steun bieden. Deze actie was in onze ogen daar erg passend bij.
In groep 5/6 hebben wij deze week blok 6 van rekenen afgerond met de lessen van het Rekenlab. Het Rekenlab bestaat uit vier activerende lessen. Deze week zijn bezig geweest met het begrip “Tijd”. Tijd kun je op verschillende manieren meten. We gebruiken meestal de klok, maar wat als je geen klok hebt en je
Open dag 6 april Op woensdag 6 april tussen 9.00 – 12.00 uur staan de deuren van bijna alle basisscholen in de gemeente Apeldoorn open voor kinderen en hun ouders die een nieuwe basisschool zoeken. Ook onze school opent de deuren voor ouders die zich oriënteren op een basisschool voor hun kind. Vooraf online oriënteren
De talentmiddag is in volle gang. Deze periode van talentmiddag wordt er gevouwen, techniek, bootcamp, fotografie en leren optische illusies maken op papier. Vandaag was de tweede talentmiddag en volgende week zal de laatste middag zijn. De tentoonstelling zal op een ander moment gegeven worden. Dan presenteren de kinderen wat ze gemaakt en geleerd hebben