NWSDeBundelLP055051118-2
nieuwsbrief De Bundel | maart 2022

Juf Michelle met zwangerschapsverlof

Vandaag, maandag 28 maart was de laatste werkdag van juf Michele. Ouders en kinderen hadden voor haar afgelopen vrijdag een babyshower georganiseerd. Juf Michelle is door hen flink in de watten gelegd. Het was een fijne manier om nog even afscheid van elkaar te nemen. Vandaag heeft de juf de klas nog getrakteerd.

Vanaf nu kan juf Michelle van haar verlof gaan genieten. Na de zomervakantie is zij weer terug maar ze zal in de tussentijd zeker nog langskomen als de kleine meid geboren is.
Juf Michelle met zwangerschapsverlof

Leesmeter Kilometer-lezen

Als school die Taal & Lezen hoog in het vaandel heeft, hangt er in alle groepen een Leesmeter of ze doen aan Kilometer-lezen. Na een aantal minuten of bladzijdes (voor-)lezen, stijgt het aantal streepjes/kilometers. Uiteindelijk worden we daarvoor beloond. Zo ook groep 1/2A: we mochten al eens een kwartier extra buiten spelen. Deze week bereikten we: een gekke-bekken-foto maken! De volgende stap die bereikt kan worden is: disco... en als we aan het eind van het schooljaar de leesmeter vol hebben, gaan we zelfs pizza's bakken!
Leesmeter Kilometer-lezen

Herdenking Villa Laag Buurlo

Groep 7/8 krijgt dinsdag 29 maart meneer Reitsma op bezoek. Meneer Reitsma gaat ons meer vertellen over de beschieting tijdens de tweede wereldoorlog bij Villa Laag Buurlo (bij de kinderboerderij). Dit monument hebben wij als school geadopteerd. Groep 7/8 gaat hier op dinsdag 12 april naartoe om een bloemstuk te leggen en om met elkaar de gebeurtenis te herdenken. In de klas gaan zij verhalen schrijven en gedichten maken.
Daarnaast besteden wij de komende weken aandacht aan de tweede wereldoorlog en vrijheid. Zeker in deze tijd een actueel onderwerp.

U bent van harte uitgenodigd om bij de herdenking op dinsdag 12 april aanwezig te zijn! Wij gaan om 10.40 uur lopend van school naar de Villa. Om 11.00 uur starten wij met de herdenking.

Nieuws uit de kleutergroep

Het zal jullie vast niet verrassen, maar vorige week maandag zijn wij gestart met het thema Lente.
Tijdens dit thema zullen wij extra aandacht besteden aan het onderwerp: geld. Hierbij gaat het vooral om het uitspelen van (juiste) geldhandelingen. De huishoeken in beide klassen zijn omgetoverd tot een bloemenwinkel waarin elk bloemetje zijn eigen prijskaartje heeft gekregen. De klanten vertellen de bloemist welk bloemetje zij graag willen kopen en vragen naar de prijs. Vervolgens betalen zij met muntgeld en controleert de bloemist of het juiste bedrag is betaald. Wanneer alles klopt mag de klant het bloemetje een plekje geven in de klas.
Misschien is het een leuk idee om tijdens het boodschappen doen de kinderen te laten afrekenen met contant geld? Zo stimuleren we samen het rekenen met geld én het leren omgaan met geld.

Nieuws uit de kleutergroep

CSV pupilleninstuif

Hallo allemaal!
Op zaterdag 9 april aanstaande organiseert CSV weer een pupilleninstuif. Iedereen mag die ochtend meerdere kinderen, vriendjes/vriendinnetjes, broertjes/zusjes, neefjes/nichtjes uitnodigen om te komen voetballen.
Ze moeten wel geboren zijn in 2015, 2016 of 2017.

Het is mogelijk om kinderen uiterlijk tot en met 6 april aan te melden.
Aanmelden graag bij Willem Kempe: fzj@csvapeldoorn.nl

De instuif staat onder leiding van Johan Leliveld en Bart Poolman (onze trainers van de mini’s) en eerste elftalspelers van CSV Apeldoorn. Hoe cool is dat?!

De Instuif begint om 9.45 uur en om 11.30 uur zijn ze weer klaar.

Met sportieve groet,
Willem Kempe, Management Team Jeugd csv Apeldoorn
Ingrid de Winkel Secretariaat Jeugd M: 06 – 43392837 W: www.csvapeldoorn.nl Inschrijfformulier CSV Pupilleninstuif 2022

CSV pupilleninstuif

Sport van de maand

Sporten is leuk, gezellig en gezond!
Wil je weten hoe het is om een andere sport te doen? Of vind je het leuk om elke maand een andere sport te proberen? Dan is Sport van de maand iets voor jou! Je kunt zo ontdekken welke sporten je (nog meer) leuk vindt of misschien wel naar een sportclub wilt. Elke maand bieden Accres en Sportstimulering verschillende sporten aan waar je uit kunt kiezen. De lessen worden gegeven door Apeldoorns sportverenigingen, dus altijd bij jou in de buurt. Alle kinderen van het (speciaal)basisonderwijs kunnen zich aanmelden. Er is keuze uit meer dan 25 verschillende sporten. Kom alleen of samen met je vrienden een sport uitproberen en ontdek hoe leuk het is!

Aanmelden en meedoen:
Wil je meedoen met Sport van de maand? Meld je aan via www.sportvandemaand.nl. Heeft u nog vragen, dan kunt u Meester Denny mailen: dharte@leerplein055.nl

Kosten:
Je betaalt €1,- per sport. Per kind schrijf je je in voor één of meerdere sporten van die maand en de kosten zijn per sport.

29 mrt

Goede Vrijdag

1 apr

2e Paasdag

29 apr
t/m

Meivakantie incl. Hemelvaart

2e Pinksterdag

24 jun

Studiedag leerlingen vrij

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...