Grote rekendag

donderdag 21 maart 2024

Vanmorgen hebben jullie kunnen zien dat de kleuteringang afgesloten was met een code. Door op het schoolplein te speuren, konden de leerlingen de code kraken. Zo konden wij gelukkig toch nog naar binnen en kon de Grote Rekendag van start gaan.

In de klas zochten de kleuters naar getallen en de betekenis hiervan. Want waarom stond er een 12 bij de klok? En een 4 bij de Kanjerdieren? De leerlingen kunnen jullie dit vast vertellen. Ook hebben we het gehad over dingen die ontelbaar zijn, zoals zandkorrels, haren en sterren in de ruimte. Vervolgens stond er een circuit met rekenspellen klaar in de klas, zoals jullie zelf hebben kunnen ervaren tijdens de tentoonstelling. In de speelzaal werden verschillende beweegactiviteiten uitgevoerd. Al deze activiteiten hadden te maken met tellen, cijferherkenning, meten e.d. Je weet dat het een geslaagde dag was als de leerlingen zeggen: “Wat is de Grote Rekendag toch leuk!”.