In groep 5/6 hebben wij deze week blok 6 van rekenen afgerond met de lessen van het Rekenlab. Het Rekenlab bestaat uit vier activerende lessen. Deze week zijn bezig geweest met het begrip “Tijd”. Tijd kun je op verschillende manieren meten. We gebruiken meestal de klok, maar wat als je geen klok hebt en je
De talentmiddag is in volle gang. Deze periode van talentmiddag wordt er gevouwen, techniek, bootcamp, fotografie en leren optische illusies maken op papier. Vandaag was de tweede talentmiddag en volgende week zal de laatste middag zijn. De tentoonstelling zal op een ander moment gegeven worden. Dan presenteren de kinderen wat ze gemaakt en geleerd hebben
De leerlingen van groep 5/6 hebben genoten van een bezoek aan de bibliotheek. Na herhaalde malen cancelen (vanwege corona) mocht het nu dan eindelijk plaatsvinden. Ze kregen uitleg over hoe vind je je weg in de bieb. Hoe vind je wat je zoekt? Uitleg over de codering op de rug van het boek, over de
In groep 5/6 hebben wij laatst blok 2 van rekenen afgerond met de lessen van het Rekenlab. Uniek voor de methode Pluspunt4 is het Rekenlab. In het Rekenlab werken de kinderen aan realistische reken-wiskundige uitdagingen, waarbij ze gebruikmaken van 21e-eeuwse vaardigheden. Deze komen natuurlijk later weer goed van pas. Het Rekenlab bestaat uit vier activerende
Geschreven door: Amber en Lana Woensdagochtend zijn we naar het Techniekfestival op het Zwitsalterrein geweest. We gingen er heen met groep 6/7/8 en zijn van tevoren in groepjes verdeeld. We gingen er op de fiets heen, het was 20 minuten fietsen. In de hele zaal hadden ze 7 werelden gemaakt met allemaal proefjes. Alle proefjes