Bezoek Paleis Het Loo

donderdag 12 oktober 2023

Vandaag zijn wij op bezoek geweest bij Paleis Het Loo. Hier hebben wij het lesprogramma ‘Bij de Oranjes’ gevolgd. De kinderen hebben een kijkje genomen bij de oud bewoners van Paleis Het Loo. Ze hebben geleerd welke leden van de koninklijke familie hier hebben gewoond en de kamers van deze bewoners bezocht. Zo hebben we geleerd dat Paleis Het Loo is gebouwd in 1686 door koning-stadhouder Willen III, dat koningin Emma regentes was totdat prinses Wilhelmina oud genoeg was om te regeren en hebben we geleerd hoe de bezoekers van het paleis gingen buigen voor de leden van de koninklijke familie.

De kinderen hebben mooie vragen gesteld en met aandacht geluisterd naar de begeleiders. Wat een gezellig en geslaagd bezoek!