Paleis Het Loo

woensdag 11 oktober 2023

Paleis Het Loo

Groep 3 is naar de paleistuin van Paleis Het Loo geweest. Voorafgaand aan de les daar, hebben de kinderen in de klas ook een les gehad over hoe er werd geleefd 300 jaar geleden. Paleis Het Loo is meer dan 300 jaar oud en was ooit het woonhuis van koningen en koninginnen. Tegenwoordig is het een museum waar je kunt zien hoe zij leefden. Koning-stadhouder Willem III van Oranje en Maria II van Engeland hebben het paleis laten bouwen. De kinderen hebben een tekening van ruim 300 jaar geleden vergeleken met hoe het er nu uit ziet. De kinderen hebben geluisterd naar de muziek van een fontein, geleerd wat hoffelijk groeten is, oude mythen gehoord en vooral erg deftig door de paleistuin geparadeerd!

Wat was het bijzonder om daar eens rond te lopen.