Bibliotheekbezoek Coda De Maten

donderdag 28 maart 2024

Bibliotheekbezoek Coda De Maten

Op donderdagochtend 14 maart hebben wij met de kinderen uit groep 4 een bezoek aan de bibliotheek gebracht. De ouders die reden bleven ook gezellig tijdens ons biebbezoek, fijn! Anna heeft ons eerst wegwijs gemaakt in de bieb. Hoe vind je nu een boek wat bij jou past? Welke verschillende genres zijn er? De kinderen waren enthousiast over een aantal nieuwe boeken die ze liet zien. Deze staan vaak op de kopstellingen, een leuk weetje. Daarna werden de kinderen aan het werk gezet. Doormiddel van een speurtocht werden de kinderen de bieb ingestuurd. Bij elk nummer hoorde een opdracht. Ze moesten dingen in boeken opzoeken en verschillende vragen beantwoorden. De antwoorden schreven ze in vakjes, de letters vormden het woord leesbeest. Daarna konden de kinderen zelf een leesbeest ontwerpen. Ter afsluiting mochten de kinderen allemaal zelf een boek uitzoeken om thuis of op school te lezen. De kinderen konden haast niet wachten, er werd zelfs in sommige auto’s al gestart met lezen, en stil dat het was! Ook tijdens het buitenspelen kozen een aantal kinderen ervoor om verder te lezen in hun gekozen boeken. Het was een gezellige ervaring.